Tankar, svek, diskutioner, åsikter. (Varning för långt inlägg)
2011-01-10 / 22:12:30 / Min vardag

det finns dagar då du tänker lite extra, andra dagar du kanske inte ens tänker alls.
Idag är en dag för mig då jag tänker lite extra.
så nu tänkte jag dela med mig av mina tankar.

Många har sina åsikter som alltid inte är på samma nivå.


Att ge godis till sitt barn - Jag ser inget fel med att ge godis till sitt barn. Huvudsaken är att man har en regel till det och ser till att dom kanske inte äter det direkt varje dag eller så. Jag har den regel på Lucas att han får äta lite chips på fredagar och godis på lördagar. Är det något fel på det? Nej det tycker inte jag, sen vad någon annan tycker bryr jag mig faktiskt inte om. Jag borstar tänderna på Lucas kväll som morgon så inget fel med det.


Coca Cola/Fanta/Sprite/Saft whatever - Samma här, Lucas får dricka både fredag och lördag. Inte under hela dagarna utan lite till maten och sedan lite på kvällen. Kanske inte händer varje helg men ja det händer!

Säga jag älskar dig - någonting jag stör mig riktigt på är hur folk kan säga jag älskar dig så fort. Man känner inte personen och man har inte ens varit hos varandra och man har inte ens varit tillsammans en månad. Okej det är inte det stora i det hela jag stör mig på utan det är personen i fråga blir förfrågad hur h*n kan älska h*n och personen säger någonting i stil med: Jag vet inte, det blev bara så eller be mig inte förklara för jag vet inte ens själv osv. WTF?!?! Kan man inte ens förklara vad man älskar med person så jaadu...

Alkohol & barn - Folk säger ofta att det är fel och dricka då man har barn. Jag håller med till en viss del, jag dricker inte i min sons närhet och med dricka menar jag så att jag blir full. Men varför skulle det vara fel att dricka alkohol bara för att ha barn? I mitt fall så har jag druckit mycket på senaste tiden, men varav en av dom gångerna lämnade jag bort Lucas för att det var nyår och min syster var barnvakt. Resten av gångerna har han varit hos sin pappa, något fel med det? Nej, det tycker jag inte. Jag är fortfarande 19 år även fast jag har barn.

vänner har andra vänner - Varför har vissa problem med att andra umgås med andra man själv inte tycker om? Är personen i fråga avundsjuk då? Jag förstår inte vad det är för fel på ha andra kompisar om jag ska uttrycka mig så för det är precis så människor beter sig, blir avundsjuka så fort dom inte är med i det roliga. Man kan inte stå i centrum hela tiden och man kan inte vara alla till lags i alla lägen.

Lögner, falskhet och svek - Vet ni vad? Det är någonting som kommer följa oss hela livet. Själv så stör jag mig bara på folk säger att dom hatar det och att det är det värsta som finns. Visst, det är inte roligt då det händer dig själv, då du blir sviken, då folk ljuger för dig, då dom går bakom ryggen på dig och allt vad det är. Men då du gör det mot andra då? För alla människor gör det, mer eller mindre. Som jag skrivit tidigare så tycker jag att det med att säga "nej jag ljög inte, jag drog en vit lögn" är exakt samma sak. Som när någon ringer dig och du försöker hitta på en "vit lögn" så du säger: "nämen jag håller på skita på mig så jag kan inte prata just nu" är väl enda samma sak som att du ljuger och säger: "nej, jag sa absolut inte att jag hatade dig till *****, skulle aldrig säga någonting sånt om dig bakom din rygg". Vare sig du drar en "vit lögn" eller lögn så är det ju enda en lögn, första alternativet var bara inte en så "seriös" lögn eller hur man ska uttala sig som.

Allt som händer runt omkring dig påverkar dig omedvetet på något sätt. Någonting du hör någon diskuterar om kan du ha till din fördel/nackdel någon gång i livet. Jag anser att har jag dålig ekonomi kommer mina barn få veta det, jag tänker inte ljuga för dom och säga att vi har det bra ekonomiskt för hur ska då dom lära sig värdet på pengar? Att pengar inte växer på träd. Jag tänker även vara hård mot mina barn att dom får ingenting om dom inte förtjänar det. Ber jag dom tex att dammsuga, gör sina läxor, sköta sig i skolan, inte sno saker ect men dom inte lyssnar så kommer dom få konsekvenser för det. Inte för att vara elak, utan för att dom ska lära sig och det kommer vara en stor fördel för dom senare i livet ifall dom får lära sig på en gång.

Det finns så mycket diskutioner överallt. Du kanske inte tycker likadant som jag precis skrivit och jag säger absolut inte att det är fel utav dig och det enda jag vill få fram är att: varför bryr sig alla så mycket om vad andra tycker, vad andra osv. Kör ditt eget race ifall att du tycker det passar in dig.


Det finns debatter om när man kan skaffa en kille efter ett annat förhållande och ja när ska man det? Finns det någon skriven regel om det? Jag vet inte, det enda jag vet är att jag bryr mig inte om vad folk tycker. Träffar jag en kille som jag gillar "lite för tidigt" så ja what the hell! Vad ska jag säga: Nej jag kan inte börja tycka om dig och få intresse för dig förns om två månader!" Njaa däremot i respekt mot personen i fråga kanske man inte behöver gå ut med det på en gång. Det är vad jag tycker i alla fall.

Fan vad jag babblar på, kanske lite drygt att läsa då det blir så himla långt men jag satt och kollade fisbok, medans jag funderade och tänkte och tänkte lite till och blev så sjukt sugen på att skriva lite, så vad passar inte bättre än att skriva i bloggen då jag näst intill aldrig är sugen på skriva längre, så jag passar på.


Allafall så mår jag och Lucas bra om man bortser från att han har en hosta som han spyr utav och snor som rinner som ett vattenfall men som tur är går det ju över. Han mår inte så bra utav hostan dock så vi ska stanna hemma imorgon, ringa till bvc och så och se vad vi ska göra åt saken då han har haft den här hostan ett bra tag nu och jag kan egentligen inte stanna hemma då jag missar så sjukt mycket i skolan men vad gör man inte för sin bebis. Nu ska jag fortsätta kika vidare innan jag släpar mig till sängen i hopp om att få sova hela natten fast det kan jag ju dock drömma om då han har en sådan hosta.

Hoppas ni mår bra och att livet leker!

1 Kommentarer
ylwawiie:

superinlägg!



SKRIVET DEN: 2011-01-11 KL: 07:39:44 URL: http://smurfsnopp.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: