♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
2011-01-13 / 16:30:00 / Min vardag

då väljer jag ögonblicket jag fick veta att jag var gravid.

Jag hade egentligen inga symtomer (stavning?) på att jag var gravid, utan jag bara som kände det på mig. Samtidigt som jag tyckte att det måste ju vara omöjligt då jag gick på p-piller. Allafall, jag gick till ungdomsmottagningen,. Jag fick en sticka och gick in på toan och kissade i en mugg, gick tillbaka till rummet där barnmorskan eller vad dom kallas för satt. Vi kollade på stickan och jag var inte gravid. Vi satt och pratade ett tag och hon frågade mig om jag tänkt på vad jag skulle gjort om jag vore gravid, skulle jag behålla det eller skulle jag inte? Medans vi satt och pratade så kollade vi på stickan lite nu och då, då hon plötsligt säger:

- Är det jag som ser fel eller är det två röda streck där?

Jag tittade och tvekade lite men svarade:

- nja det ser ut som så men kan ju bara vara en inbillning eftersom vi suttit och kollade på det ett tag nu.

Bestämde oss för att jag skulle komma tillbaka om vecka och göra ett nytt test och se om det där "strecket" blivit tydligare eller om det bara var en inbillning. Dagarna gick, jag sa ingenting till Mattias om det, tänkte det kunde likagärna vänta en vecka eftersom att jag ändå inte visste helt säkert. Den 5 november 2008 så tog jag andra testet och stickan visade två röda streck. Shit, jag var gravid. Dagen efter så fyllde jag 16 år, på min födelsedag 5 min innan Mattias buss gick så berättade jag för honom att jag var gravid. Hade inget annat tillfälle att berätta det då det var folk hos mig hela tiden och jag ville inte säga det genom telefon. Jag kom ihåg att hela han blev stel, vi blev tysta och kollade bara ner på marken. Bussen kom, han pussade mig hejdå och sedan ringde han mig då han kommit hem och sa att det lutade mest för honom att behålla det än att ta bort det och där började våran resa som föräldrar.



lillbubbas nykläckt.




lillbubbas 1 år & 5 månader

1 Kommentarer
Smsa Låna:

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?



SKRIVET DEN: 2011-07-19 KL: 23:22:44 URL: http://smsalåna.nu



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: