Kissie - angående unga mammor.
2010-03-12 / 11:59:32 / Min vardag

Nu har jag ätit frukost och Mattias och Lucas har även vaknat. Lite senare så ska Mattias in till stan för att göra lite ärenden, Lucas följer även med honom. Jag ska stanna hemma och passa på att städa då jag är "barnfri". Ska försöka göra bort allting medans dom är borta, lite skönare att städa när man är "barnfri" eftersom jag inte behöver "bevaka" Lucas så han inte gör någonting för busigt :).

Jag följer även alla stora bloggare och läste kissies blogg för inte allt så länge sedan och såg att hon skrivit ett inlägg om unga mammor. Personligen så tar jag inte åt mig, men det är fel av henne att resonera på ett sådant sett. Hon har ingenting att säga om saken förns hon själv har upplevt det. Dessutom så gör alla ett val här i livet och ingen väljer till att behålla ett barn och bli mamma/pappa utan att vilja det. Det kanske inte var planerat men det är ingenting man ångrar för det. Sen att hon bara skriver så för att tjäna pengar och få mer läsare är väl till en del sant men jag tror hon menar allting hon skriver. Allt hon skriver om feta människor och till unga mammor och allt sådant hon anser skriva bara för att provecera, hon gör ingen framgång i det hon håller på med. Som när jag kikar in på Kenzas och blondinbellas blogg så har dom alltid någonting på gång men kissies står kvar på samma plats som hon gjorde då hon blev "känd". Hon gör alla förbannad och förstör bara för sig själv. Det jag vill komma med detta är att: Ja, jag är en ung mamma men jag ser mig inte till att vara så himla ung. Jag har inte den bästa ekonomin men jag klarar mig gått och väl, jag skulle aldrig skaffa barn om jag visste att jag inte hade råd till det. Till skillnad från Kissie så tar jag ansvar och gör någonting med mitt liv istället för att göra så att alla hatar mig. Alla har rätt till en åsikt men det finns en gräns i det man säger. Man kan inte skriva vad som helst då man har en sån pass stor blogg eller du kan skriva vad som helst, men det beror alldeless på hur du skriver som. Så den dagen hon bestämmer sig för att växa upp och ta tag i sitt liv, göra någonting åt sitt liv så kommer jag skratta åt henne. Hon kommer stå där alldeless själv och ingen kommer att tycka om henne ifall hon inte skärper sig. Så, så länge hon inte inser fakta och skärper sig så kommer jag verkligen skratta åt den dagen.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: