SOMEDAY I WILL DO IT, RIGHT?
2010-02-01 / 23:48:58 / Min vardag

Idag har det inte hänt allt för mycket. Började dagen med att vakna sent som vanligt. Tror jag klev upp vid halv tolv och sedan åt jag frukost och efter det så började jag & Mattias städa undan lite. Vid halv 2 så kom Anita (kärringen) & Ulrika. Vi hade ett avslutade möte och nu slipper vi Anita, äntligen. Förstår inte ens varför vi har haft henne, hon har bara gjort en på dåligt humör. Men aja nu slipper vi henne iallafall och det är ju ett framsteg närmare till att slippa soc. Efter att vi haft möte med dom så kom helle och hämtade upp oss och vi for och veckohandlade på Willys. Gick även förbi Rusta och köpte lite saker där. Sen for vi på söderströms för att Helle skulle ha en rattmuff (stavning?) men dom hade inga kvar. Så när vi varit där for vi till apoteket för att köpa ersättning till Lucas men dom hade slut och bad oss fara upp till apoteket som är inne på sjukhuset och tur som vi hade så hade dom endast två st kvar. Med lättnad så köpte vi en eftersom hade dom inte haft någon hade inte Lucas haft någon mat för på något vänster har jag knappt mjölk kvar. Får knappt ut till en mål till honom och det sparar jag gärna till natten så jag slipper kliva upp, lat som jag är, hehe. Fast fick även göra det vid 7 imorse eftersom han inte fick något från mig. Den maten vi köper på apoteket går på 204kr & 50 öre och den är det enda Lucas kan äta. Fast som tur är så kommer vi få ut recept från en läkare så vi "bara" behöver betala 120 kr. Mattias ringde till BVC idag och bad om att få en tid så vi kan få reda på vad Lucas är allergisk mot och det vi fick som svar var att Lucas läkare ringer oss imorgonbitti. Så återstår att se imorgon vad han säger, men en tid ska vi ha så vi kan börja ge honom någonting annat än bara ersättning eftersom han behöver mer än så.


Allafall, har varit på latsidan ett tag nu och inte tränat något, fy på mig! Måste skärpa mig om jag vill ha min "beach body 2010" haha. Men det är något jag måste fixa. Måste köpa en våg också, så jag vet vad jag väger nu och efter några månader. Vet bara inte hur jag ska ta mig viljan till att sluta gå och små äta HELA tiden, till att vakna vid 9 varje morgon, till att träna varannan dag, till att gå ut VARJE dag & slutligen till att sluta röka. Jag vill verkligen sluta röka men verkar inte ha den rätta viljan eftersom varje gång jag är utan cigg så gör jag allt i min makt för att få tag på det! Hittar på massa ursäkter om att imorgon är en bättre dag att sluta, eller nästa vecka eller varför inte nästa månad? Puhh, bli så less på mig själv.

Aja återkommer imorgon och uppdaterar er om hur det går för mig och min lilla familj.


1 Kommentarer
Sara - Alicias mamma & gravid:

Tack :)

Allt bra med er?



SKRIVET DEN: 2010-02-02 KL: 09:07:45 URL: http://saralovdahl.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: