LIKE IT OR NOT.
2010-02-09 / 13:09:31 / Min vardag

Idag så har jag tänkt att plocka undan lite som vanligt. Vi hade nämligen fulla sovrummet med tvätt (ungefär) och Mattias tvättade bort nästan allting igår och nu har vi ca 5 påsar med ren tvätt i hallen som jag måste vika ihop och lägga i garderoben + att vi har lite tvätt som hänger inne i tvrummet som inte hann torka igår. Sen tänkte jag ta tag i disken för den försvinner ju aldrig än hur mycket man diskar. Skulle haft en diskmaskin då skulle jag levt liiivet! haha. Kom nyss hem från stan och köpte lite mat till Lucas, skulle egentligen till banken också för att spärra mig kontokort eftersom det är spårlöst försvunnet men jag kunde inte stanna en timme längre för att min syster Angelina kommer vid halv 2 och jag ska vara barnvakt för att min mamma jobbar. Så jag får helt enkelt fara in till stan imorgon för att spärra kortet och be om ett nytt.

Jag blev hur förvånad som helst då jag gick på apoteket idag för att köpa Lucas mat. Eftersom han är allergisk mot någonting och vi aldrig får ta tester och veta vad det är (väntar på en kallelse så vi kan få göra det) så måste han äta någonting speciellt från apoteket och dessutom DYRT! 204,50 kr för 400 gram som inte ens räcker en vecka. Det snackar jag om att bli pank på. Men om ens barn verkligen behöver denna ersättning så får man den lite billiga. Dom sa till oss att vi fick den för 120 kr istället, visst tänkte vi bättre än 204,50 kr. Så vi fick hem receptet igår och jag for då som sagt in idag för att han behövde mer. Jag la fram receptet till hon i kassan och hon gick och hämta först tre stycken. Jag sa nej jag ska bara ha en till att börja med så hämtar jag ut fler eftersom. Okej tänkte hon, la tillbaka dom andra två då hon säger till mig att jag får ta ut 6 st för 120 kr! Va? tänkte jag, är det sant?.. Så sant som sagt 120 kr för 6 st burkar fick jag. Hur awesome är inte det? Hur billigt som helst om man jämför med hur mycket dom egentligen kostar styck och dessutom att "vanlig" ersättning går på typ 60 kr så jag tjänade mycket pengar och jag och Mattias blev väldigt lycklig och lugn nu när vi fick veta att vi fick 6 st för 120 kr. Det var en lättnad.

Lucas ligger fortfarande och sover (han somnade i vagnen ner på stan) och jag bar upp honom från vagnen och han sover fortfarande, skönt. Ska väl ta och börja röjja undan här så att vi kan få det lite fräschare. På återseende.


Jag gjorde ett väldigt stort beslut igår, vilket jag tror var det rätta. Vägen mot en bättre person har börjat och trivas med mig själv är på väg. Det går bara jag vill, eller hur?

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: