COME ON, THATS JUST THE WAY IT IS.
2010-02-16 / 10:05:23 / Min vardag

Hej!

Idag så var jag uppe vid 8 ännu en gång. Känns väldigt skönt faktiskt. Lucas har precis somnat och Mattias är ledig idag men ligger kvar i sängen, kan vara skönt det med. Igår kväll så fanns det ingenting bra på tv och Mattias satt vid datorn fast kände även att jag inte orkade sitta vid datorn så jag la mig och läste en bok som heter "när ingen annan ser". Har läst den i en vecka nu och har även läst den förr men jag kom inte ihåg så mycket av den förutom då jag läser så kommer jag ihåg mer och mer. Men allafall låg och läste från klockan 9 ungefär till att klockan var halv elva då la jag mig ifrån boken och somnade. Väldigt skönt att somna i tid annars brukar jag somna tidigast vid tolv.

Idag så måste vi in till stan och göra lite ärenden som att gå på arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Efter att vi gjort det vet jag inte vad vi ska göra, jag ska väl ta hand om disken som jag inte gjorde igår och städa undan lite. Det är inte stökigt men det är lite småsaker här och var och jag har blivit en städnarkoman typ. 

Vi planerar faktiskt en kryssning i maj, en 24 timmars kryssning till Helsingfors (finland) med min släkt från pappas sida. Kommer släkt från finland till stockholm och far med oss på kryssningen till finland. Kommer bli riktigt roligt var länge sedan jag åkte kryssning måste ha varit 13 år sedan jag gjorde det sist, ungefär. Och ingen av min släkt nere i stockholm eller finland har sett Lucas heller så det blir väldigt roligt! Ska spara in pengar dom månaderna som är kvar så vi har mycket fickpengar och dylikt. Väldigt billigt med kryssningen iallafall, 600 kr per person plus att Lucas åker ju gratis med bussen ner och på kryssningen så det är ju perfekt! Ska planera lite om det idag om hur mycket pengar vi ska spara ihop också vidare. Ser verkligen fram emot att få ta denna "semester" och vill att det ska bli maj nu! Var ju även i stockholm förra året i maj dock så var jag gravid då och att gå i stan var nästan en plåga, haha! Var hur varmt som helst och mina fötter såg ut som två köttbullar för att jag hade gått så mycket inne i stan och dom var så uppsvullna av allt vatten jag hade i kroppen, men det var så värt det! Så jag hoppas allt går som jag vill med pengar och allt sådant så vi kan fara iväg i maj!

Allafall nu ska jag sätta mig i lugn och ro och kolla på one tree hill medans mina pojkar sova så sött.

2 Kommentarer
disente:

Sv. Np :) tack!

Vad gör du idag?



SKRIVET DEN: 2010-02-16 KL: 13:06:29 URL: http://disente.blogg.se/
Nadja:

bara bra. =) Gjort idag? =)



SKRIVET DEN: 2010-02-16 KL: 20:42:57 URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: