en riktig vän är vad jag behöver, en helt ny krets.
2009-09-04 / 22:49:44 / Min vardag

Just nu sitter älskling och spelar lite guitar hero och vi har tänt ljus och sett på en film, tar oss en liten paus nu men förhoppningsvis blir det till att se ännu en till film, får se dock om man orkar se klart den känner mig faktiskt redan lite trött. Sen vet man aldrig ifall Lucas bestämmer sig för att ge oss en sovmorgon imorgon eller inte, hehe. Men det återstår att se. Annars idag så har vi inte gjort allt för mycket, for in till stan fram och tillbaka för att inhandla lite grejjor som fattades för att kunna göra middagen, stekt ris, stekt kotlett och sötsursås, mmhhhm! Så himla gott kan jag lova. Annars imorgon så vet jag inte riktigt vad som händer, mattias är ju liten sugen på att fara upp till husum nu när hans far kommit hem från norge och för att hälsa på lite kompisar antar jag så vem vet, vi kanske drar upp dit om vi får för oss för det.




När jag hör folk prata om deras bästa vän, blir jag helt klart avundsjuk. Mattias är min bästa vän men jag saknar att ha en "tjejvän" (eller vad man nu ska kalla det), en riktigt vän som man alltid kan förlita sig på, som man alltid talas vid och träffas princip varje dag, tar en fika och bara talar om allt möjligt eller bara ta sig en promenad några gånger i veckan. Jag vill kunna umgås med en tjej som jag aldrig skulle kunna tänka mig säga någonting ont om, men går det för tjejer? Tvektsamt. Förut var vi ett tjejgäng, vart tog det gänget vägen? Hur kan man gå från att vara så tajta, umgås hela dagarna lång till att inte ens prata längre, inte ens höra av sig?! Då tänker jag att det kan egentligen inte varit så speciellt ändå, för då skulle vi ha hållit kontakten no matter what. För är man så pass bra vänner så än om man bråkar så hittar man alltid tillbaka. Jag saknar att ha en vän som jag kan tala med om precis allting utan att det ska behöva komma vidare. Visst, jag känner att jag kan tala med Mattias om allting, men det är inte samma sak om ni kan förstå hur jag menar, att ha en bästa tjejkompis är en helt annat sak enligt mig. Det är nästan som om man vill göra som Paris Hilton, skaffa sig ett program om vem som vill bli min nya BFF, haha! Men ärligt talat jag saknar det. Alla tjejkompisar jag har nu sviker en med jämna mellan rum, ska det verkligen vara så? Jag skulle vilja börja om på nytt när det gäller kompiskretsen, förutom en av mina vänner som jag verkligen tänker behålla, kanske får mig att låta desperat men det är nästan så att jag är det, jag är behov av ialla fall en vän som är beredd att vara min bästa vän, att finnas där för mig i vått och torrt, att vilja träffas så ofta som möjligt, det ska inte spela någon roll om man bor långt ifrån varandra. Finns alltid alternativt att ta sig framåt, för det första varför tror ni vi har ben, det finns buss, det finns cykel. Det finns så många alternativt att man inte ska behöva tveka. Som sagt jag vill ha en riktig bästa vän och jag skulle gärna vilja ha en ny /hakompiskrets för den jag harft är ingenting för mig. Låt mig låta desperat men jag är verkligen villig att ändra mitt liv för som det ser ut nu så tycker jag inte om det för fem öre.
Jag gör mer än gärna försök på att hitta min äkta bästa vän, någon som känner likadant?!




Nu ska jag lägga mig och mysa med min man, här bjuder jag på en bild då Lucas ler!


8 Kommentarer
Camilla:

Kom in på din sida av en slump och känner igen mig sjukt mycket! Vi har gång på gång försökt skaffa nya vänner men det är ju helt omöjligt!! Speciellt tjejer, vad är det med dom??



Så då sitter man själv och har ingen förutom sin sambo att prata med..



SKRIVET DEN: 2009-09-05 KL: 00:50:05
Nathalie:

precis så jag tänker!



SKRIVET DEN: 2009-09-05 KL: 11:50:14 URL: http://ungmammanathalie.blogg.se/
Anonym:

håller med dig fullt ut om det där. jag har faktiskt många kompisar, men ingen såndär som jag önskar att jag hade, som du lyckats beskriva bra med ord där.



SKRIVET DEN: 2009-09-06 KL: 12:45:33
Anonym:

Jag håller med dig helt och hållet och känner precis likadant. Att ha en bästa vän är toppen och du beskriver det så bra! Känner precis som du....



Tack för en bra blogg!



SKRIVET DEN: 2009-09-06 KL: 22:48:37
Nathalie:

sv; Härligt att inte bara jag känner som jag gör, :)



SKRIVET DEN: 2009-09-07 KL: 22:44:47 URL: http://ungmammanathalie.blogg.se/
Anonym:

det är sjukt tråkigt när man är ensam om dagarna.. jag är 17 och gravid. den kommer om ca en mån.. min kille jobbar hela dagarna och har ingen att vara med så jag vet hur du känner med att ha en riktig bra kompis.. dem jag har, har aldrig tid att träffas och när dem har det så är det bara för att dem behöver något.. det är sjukt jobbigt.. men iaf du kan adda mig diddilina_92@hot...



SKRIVET DEN: 2009-09-11 KL: 15:52:17
Cissi:

Jag känner precis igen mig, och visst jag har massor av vänner fast mestadels killar. Man saknar bara att ha en tjej att prata massa skit med, skvaller, mode osv. :) Grattis till lille Lucas :) han är väldigt söt :D



SKRIVET DEN: 2009-09-12 KL: 15:49:16 URL: http://gullis.wordpress.com
l:

känner som du! vet inte vad man ska säga riktigt!! men jag finns här iaf,, lika ensam som du!!//lovisa h



SKRIVET DEN: 2009-09-14 KL: 19:10:02



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: