höglandssjön, check!
2009-10-30 / 15:53:00 / Min vardag

Nu har man nyss kommit hem från en promenad runt höglandssjön! Utskönt var det. Har börjat ta tag i promenaderna nu och det är riktigt skönt när man väl har tagit sig i kragen och börjat gå. Vad har hänt mer i veckan då? Jo i måndag var jag på stan och shoppade lite, blev lite finkläder till lucas och annat smått och gått kan ta och knäppa kort på det sedan. Sen igår överaskade jag min morfar och hälsade på honom, ska även dit imorgon. Vi började prata om förr i tiden då han var ung, han är ursprunglingen från åsele och när han var 15 år så fick han klara sig själv så han flyttade till övik och hyrde ett rum. Det kostade 110 kr i månaden att bo där, "Åh vad billigt tänkte jag". Så jobbade han och tjänade 1,64 kronor i timmen. Tänk er att tjäna så lite i månaden, var så att han knappt hade till mat ibland, huvva.. Sen hade dom inte kök där heller så äta fick han göra på någon resturang eller liknande ifall att man hade råd.

Aja till någonting roligare nu ska jag ta och städa här hemma så att det ser fräschare ut när mattias kommer hem. Plus att det stinker soper här än fast vi inte har nå sopor inne så måste få bort stanken innan jag spyr.




1 Kommentarer
Stina:

Ska vi ta en sväng runt höglandsjön någon dag? :) <3



SKRIVET DEN: 2009-10-31 KL: 18:36:09 URL: http://stinalundblad.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: