31 dagar kvar.
2009-10-06 / 11:07:50 / Min vardag

Idag började dagen med att vi vaknade vid halv 10, länge sedan vi klev upp så "tidigt". Men det var skönt, fångar dagen mer annars så är ju dagen slut på en gång då man kliver upp vid 1 tiden. Mattias for in till stan fram och tillbaka för att köpa ägg och cigg. Annars idag så ska jag snart göra lite frukost innan jag hungrar ihjäl mig, det vill jag ju icke.. Skulle ju egentligen gå ut och gå idag med Angelica men det blir ändrade planer eftersom hennes killes mamma fyller år idag så vi tar det imorgon istället. Så vad ska jag göra nu istället? Ska jag ta en promenad ändå, ladda mp3:n och ta mig en liten promenad? Skulle sitta skönt, men felet med mig är att väl göra det men när man väl gör det så går det hur bra som helst. Hmm kanske ska ta chansen att städa undan här hemma idag igen, gjorde ju bara "lite" tvätt igår och städade undan i köket, diskade och så. Sen hänger det ju massa kläder överallt i lägenheten så att det skulle ju vara bra om man fick bort det iallafall, eller nej det ska bort idag annars så vette gudarna när det görs, hehe. Så det lutar åt att bli en liten städardag för mig, Mattias är lite små sjuk, har ont i halsen och hosta. Han ska ju egentligen jobba idag (lära småbarn olika sporter) men eftersom han mår som han mår och att det är utomhus så vet han inte riktigt hur han ska göra. Inte kul att stå ute i 3-4 timmar när han har så ont i halsen. Får ju se hur han gör med det.


Brrr vad kallt det är ute nu, fortfarande frost kvar på marken ju! Betyder ju bara en sak: Vinter... Usch vill inte ha det, man måste klä på sig så himla mycket och det går knappt att vara ute ändå för man håller på frysa ihjäl, typ. Fast det positiva med att det blir vinter är att det är ett tecken på att jag fyller år, hehe. För att vara mer exakt så är det en månad kvar bara! Fyller ju år på en fredag men ska inte ut på krogen då utan ska låta släkten fira mig så slipper vi ta det någon annan dag, så far vi ut på krogen på lördag. Sen det bästa med att vänta tills på lördagen är att då har jag ju fått pengar så då kan man shoppa lite på lördagen, lite nya kläder inför kvällen, smart va? hehe. Sen blev vi ju bjuden på en fest också på lördagen så bättre det än att man kanske inte hittar någon förfest på fredagen, äh men gud vad jag babblar.

Nej nu ska jag ta och fika lite frukost innan min mage vänder sig ut och in, passa på nu när Lucas ligger och sover också så "stör" inte han då man fikar eller hur man ska uttrycka sig. Sen ska jag ta det lite lungt innan jag sätter igång med lite städning och vika kläder. Ska nog börja göra det då Mattias har farit för han förtjänar att inte behöva göra någonting då det är han som jämt tagit hand om tvätten förut och medans jag var på stan en dag så städade han rent var enda litet hörn! Så ja det förtjänar han verkligen + att han är sjuk. Nej men gud vad jag babblar på, dags att göra lite fika och nu vaknade Lucas haha!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: