Jävla kärring är det rätta ordet.
2009-10-23 / 18:46:19 / Min vardag

Nu var det ett tag sedan jag skrev. hmm vad har hänt...

Det är så här, för att jag och Mattias ska få bort Anita (hon som ska hjälpa oss med hemmet osv, för att jag inte är 18.) så måste vi visa henne att vi kan städa, tvätta, diska osv. Hallå tror ni att vi är 10 år eller? Iallafall det är väl bara att gilla läget om vi ska få bort henne någongång. Så imåndags skulle vi börja att göra en syssla så vi kommer någon vart och får bort henne. Vi skulle egentligen tvätta men eftersom det inte fanns någon tid ledig då hon kom klockan 10 så skulle vi göra någonting annat. Mattias var inte hemma eftersom han skulle på ett möte. Så vi gick först ner till tvättstugan och tog en tid på måndag. Efter det gick vi upp igen och bestämde oss för att städa/diska så får vi iallafall någonting gjort istället för att skita i det bara för att det inte fanns någon tvätttid. Jag började diska och hon började dammsuga av mattorna och la ut dom på balkongen. Sen hittar hon en tuss efter Gizmo (Mattias mammas hund) också kommer hon till mig och säger "Detta är inte acceptabelt, skulle Ulrika se detta skulle hon aldrig godkänna det". Ulrika är då den som har godkänt oss lägenheten och hon som "bestämmer" över oss eller hur man ska förklara det. Men hallå det är hund hår?! Ska jag ta och storstäda bara för att det varit en hund hos oss?! Då måste jag ju städa hela tiden eftersom vi har en katt... Började känna mig irriterad men försökte inte bry mig och fortsatte diska. När hon dammsugit av mattorna så kom hon in i köket och väntade tills jag skulle bli klar. Sen frågar hon jämt mig om jag känner att jag får vara delaktig med Mattias angående ekonomi och allt vad det innebär att bo själv. Jag sa självklart, han tar ju inte ett beslut utan att jag är med och tvärtom. Sen när jag diskat klart så började vi plocka undan kläder och dylikt i sovrummet och överallt annat. Så säger hon till mig "Jag vet ju inte vad som är smutsigt och inte så du kan ju plocka upp det där". Jag börjar plocka undan kläderna på golvet och lägger dom i tvättkorgen, sen börjar hon också plocka upp våra smutsiga underkläder. För mig känns det fel att någon främmande ska ta i våra kläder, särskillt våra underkläder. Hon har ingenting med det att göra. Allafall det är bara att gilla läget. Så sa hon att vi hinner att städa toan innan hon måste fara igen men att hon kommer sedan tillbaka efter att hon är klar och kollar så att jag gjort allting och att jag gjort det "rätt"... Jag sa till henne att jag aldrig har städat toa, alltså toasitsen och dylikt. Då säger hon till mig "inte Mattias heller", "nej, det har han inte heller gjort" säger jag. Då säger hon "men ni som sa att ni kunde städa!" Men hallå?! Det är väl självfallet att jag kan städa, men jag har aldrig gjort rent en toa i mitt liv men hur jävla svårt är det då? Det är ju bara att ta toaborsten och göra rent?! Hon började visa mig hur jag skulle göra och sedan när hon skulle fara så sa hon "nu ska du dammtorka, dammsuga och skura golvet, det är det som är kvar". Hmm ja det är väl klart jag vet, jag har städat många gånger i mitt liv förr tro det eller ej!!! jag känner hur det börjar koka inom mig så när hon farit tar jag mig en rök sedan kom Mattias hem och jag fortsatte städa. Sen vid 14.00 ungefär så kommer hon för att kolla så att jag gjort allt. Ja det hade jag. Så säger Mattias "Vi brukar ta städning och tvättning samtidigt för att vi tycker det underlättar". Anita: "jaha så du menar att om ni inte har tvätttid så kan ni inte städa?" Mattias: "ehh nej, jag sa att vi brukar ta tvätttid samtidigt för att det underlättar att göra allting samtidigt." Hallå vadå ta oss som 10-åring?! Det är väl självklart att finns det ingen tvätttid så städer vi ändå, jävla kärring. Blev så jäkla irriterad på henne så att fort som fan ska jag få henne ur vårat liv.

Aja nog om detta..

Idag skulle vi egentligen shoppa lite behövande saker men jag som trodde att vi skulle få föräldrapenningen idag eftersom det är den 25:e på söndag men icke sa nicke. Vi får den på måndag, är det den 25:e på en söndag får man den på måndag och är det på en lördag får man den på fredagen. Sug på det säger jag. Så får shoppa dom behövande grejjorna på måndag istället. Måste ju köpa inbjudningskort till dopet så man får reda på sedan vilka som kan komma och inte.

Annars har det inte hänt så mycket denna vecka, ikväll blir det idol och vi sitter även och väntar på att Daniel (mattias bror) och hans tjej Johanna ska komma förbi. Föresten Mattias har fått praktik på BOOM, en möbel design butik ute i Arnäsvall och eftersom man inte får ha praktik i december i handels så måste dom antingen anställa honom eller ingenting alls. Chefen sa även att det är stor chans till jobb så vi hoppas på det bästa.

Nej nu ska jag ta och tjocka i mig godis och coola och titta på tv och något sånt.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: