vecka 30
2009-05-05 / 22:39:14 / Graviditet

jag vaknade imorse av att lillpyret levde och hade sig inne magen, hur mysigt som helst! Så låg jag och drog mig till klockan sju och sen klev upp och käkade frukost osv. På morgonen hade vi matte och vi fick göra diagram som tydligen gick på betyget men fick ju iaf ett g på det så det är ju bra. Hmm ja på lunchrasten gjorde man inte allt för mycket, finns ju direkt inte så mycket att göra, särskillt inte på skit bauer. På eftermiddagen hade vi datakunskap, jag gjorde ingenting för jag hade ingen dator, men bryr mig dock inte heller.


Annars efter skolan har jag inte gjort nå mycket alls, varit hemma och tagit det lungt. Har nyss pratat med älskling i telefon och får träffa honom imorgon, lite värtne, blir dessutom bjuden på lunch av honom, mums! Föresten så skrev jag ett mejl till soc och frågade om hur det låg till osv. Hon svarade idag och skrev att hon skulle gick brev till min mamma och mattias pappa så dom ska svara på några frågor om eget boende och ekonomiskt shit och efter att dom svarat på det och skickat in det så kommer hon kalla oss till ett nytt möte och efter det så är utredningen klar, så får se vad som bestämt men det låter positivt men man ska aldrig hoppas på för mycket.


Idag går jag in i  vecka 30.

I vecka 30 är medelkroppslängden 41 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1600 gr. Huvudets omkrets är 28 cm. Redan från graviditetsvecka tretton kan man med hjälp av ultraljud se att fostret tränar sina andningsmuskler genom att utföra andningsrörelser. Andningsrörelser pågår sedan i perioder under hela graviditeten. Dessa andningsrörelser stärker lungorna och får dem att mogna.



så svårt att knäppa en bild framifrån själv, brukar ju alltid mattias göra åt mig men hoppas det duger!
nu ska jag ta och sova så jag orkar med morgondagen.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: