äntligen ett riktigt blogg inlägg
2009-05-26 / 14:07:28 / Graviditet

ja igår så for man som sagt till mattias i husum. Vi gjorde väl inte så mycket satt och kollade på tv och spelade lite tvspel. Kommer ju sakna honom grymt mycket när jag far till stockhom, tur att det finns telefon. Sen har han lovat att jag ska få en tjocktröja och låna av honom så med lite tur så har jag med mig hans lukt också. haha jag är fan beroende av grabben alltså, vet inte hur jag skulle klara mig om jag inte hade honom. Föresten så har vi varit tillsammans ett år imorgon! Och jag far till stockholm på våran ettårsdag, schysst flickvän, haha! Tur att man inte direkt planerar på att göra slut på många år så vi lär nog fira våran ettårsdag nästa vecka, bättre sent än aldrig eller hur? Kommer ju sakna att sova och vakna upp med honom, fast dock så har jag tydligen börjat snarka som fan så han kan typ inte sova, stackare.

Just nu så har vi datakunskap och jag gör ingenting som vanligt! Jag fick ju föräldrapenningen igår som tur var, fast jag fick bara 2800 kr  vilket  betyder att jag skattar ca 45 % det kan ju fan inte stämma, skattar ju mer än vad dom som arbetar gör! Så måste till försäkringskassan nästa vecka för att kolla upp det där, kan ju inte behöva skatta ca 45 %?! Det är sjukt enligt mig. Men jag har ju iaf en slant till stockholm, måste skriva en lista på viktiga sakor jag måste köpa till lillpyret så jag inte går och köper massa onödiga sakor som jag kan vara riktigt duktig på! Tex bebisskor, dom hära riktiga småa, dom faller jag för på direkten! Men har lovat mattias att hålla mig borta från dom om det inte finns ett par som går på en hundring eller så, för det är ju lite onödigt att köpa så många skor åt dom när dom växer så fort, men jag älskar små bebis fötter! Men andra stora fötter hatar jag, haha. Måste ju packa också eftersom vi far imorgon efter middagen men jag behöver ju nästan bara packa en handväska, haha! Har ju inga kläder att ha längre, så kanske unnar mig med att köpa ett plagg eller två till mig också i stockholm, det förtjänar jag väl? haha. Sen bebiströjan jag köpte har börjat bli för liten, det suger för jag tycker tröjan är riktigt cool, men sånt som händer. Har gått upp 16 kilo nu och väger nu 71 kilo. Jag som aldrig ens vägt över 60 innan jag blev gravid, så det kommer som en liten chock! Börjar känna mig riktigt ovig nu och kan knappt vända mig om i sängen känns det som så nu tycker jag att tiden kan gå fort så jag får bebis i min famn!

Vet inte riktigt när jag slutar men när jag kommer hem ska jag första packa lite sen blir det till att göra mat och sen tar jag nog det bara lungt. Orkar inte göra så mycket längre, är så slut i kroppen efter att ha gått i skolan. Som tur är så går jag bara halvdag imorgon och efter att jag slutat så får jag träffa mattias en stund innan det bär av till stockholm och som sagt så firar vi ju ett år imorgon så måste ju iaf få en puss på ettårsdagen tyck ja. Vi hade ju egentligen planerat att gå ut och käka och kanske gå på bio eller så men ja det får bli nästa vecka istället. Är ju bra att fara till stockholm och shoppa lite och lite roligare än att shoppa här i övik lite mer att välja på därnere och säkerligen billigare med tanke på att dom har mer konkurenter (stavning?) än vad vi har här uppe. Jag gruvar mig faktiskt för att åka bil ner till stockholm, går ju på toa stup i kvarten känns det som! Så min mamma, moster, bror och kusin lär nog bli galen på mig när jag vill stanna hela tiden, haha! Förhoppningsvis så har vi dessutom ett möte med soc nästa vecka eller ännu nästa vecka och får reda på om vi får en lägenhet eller inte, jag tycker vi borde det, hehe.

jag går ju dessutom in i vecka 33 idag.

I vecka 33 är medelkroppslängden 45 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2200 gr. Huvudets omkrets är 31 cm. Huden har ett tjockt lager fosterfett, vernix. som skyddar mot fostervattnet. Barnets alla sinnen fungerar nu sedan någon vecka tillbaka. Ibland kan du få uppleva att barnet hickar, du känner ett litet tickande i magen. Visste du att ditt barn som fått en speciell berättelse läst för sig i magen kan skilja den berättelsen från andra berättelser när de sedan är födda.


1 Kommentarer
Louize:

Oj va stor magen har blivit :D de är så snuttigt :) vet ni nått kön än?

Kram



SKRIVET DEN: 2009-06-02 KL: 18:10:31 URL: http://metrobloggen.se/Shapeful



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: