vecka 31
2009-05-13 / 21:51:11 / Graviditet

igår så for jag till min älskling och umgicks med honom, vilket uppskattas varje gång. Vi gjorde inte direkt så mycket, gick och köpte chips och cola och satt framför tv:n, fast det var bara jag som vräkte i mig (a) haha, tur man har något att skylla på iaf.

Tog åtta bussen från husum till skolan imorse så var framme vid tjugo i nio ungefär. Gjorde direkt inte så mycket på den lektion sen efter lunchen så hade vi nationella i matte och det gick skit! Är så himla duktig på att glömma bort hur man räknar ut talen så, hade jag bara kommit ihåg det hade det gått super! Aja tur att inte mitt betyg kan sänkas så jag har ju iallafall ett G. Matte är det enda jag orkar bry mig om just nu i skolan, bara för att det är ämnet som går bäst otroligt nog. För jag när gick i nian så hade jag alla matteprov kvar när det var en månad kvar. Men se vad en lärare kan göra skillnad! John Bauer har den bästa matte läraren kan jag ju lova. Annars så tog jag tio över tre bussen hem och har inte gjort så mycket, kollade just på gossip girl och lär nog snart se på one tree hill sen sova!

Usch vad jag känner mig grymt skol less, helt tragiskt! Har inge tanke alls på skolarbetet, vilket ni kanske tycker är dumt av mig pga att det är jävligt viktigt med skolan, men det enda jag kan tänka på en bebisen i magen. Att planera vad som behövs mer till bebisen och vad som behövs till lägenheten (ifall vi får en) är vad jag och mattias sysselsätter oss med, enligt mig så är det mycket mycket roligare än att koncertrera sig på skolan, det gör jag hellre efter att jag varit mammaledig.

Gick föresten in i vecka 31 igår.

I vecka 31 är medelkroppslängden 42 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1800 gr. Huvudets omkrets är 29,5 cm. På grund av att hjärnan växer snabbt nu ökar den mer än vanligt i omkrets. 

Barnets kropp lagrar fett. 

Dina aktiviteter påverkar barnets beteende - ljud från yttervärlden, om du äter, om du ligger eller går - sådana saker påverkar barnets aktivitetsnivå.

Mattias har min kamera hemma hos sig, han tog dock kort igår på min mage men jag glömde såklart kameran så jag har tyvärr ingen ny bild på magen ännu. Men på fredag så kommer det nog en bild för då träffar jag honom igen, är bara inte bestämt om vi ska vara hemma hos mig eller hemma hos han i husum men det märker vi väl.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: