irriterande anonyma
2009-05-27 / 18:16:46 / Graviditet

sitter just nu på väg till sthlm och tänkte bjuda på ett inlägg.


Fick en kommentar om att dom tycker jag är egoistisk för att jag röker när jag är gravid, så jag tänker svara här eftersom personen inte ens vågar stå för vem han/hon är. Sen ville jag bara säga att jag har din IP adress så jag vet snart vem du är. Men jag tycker inte att jag borde skydda mig men jag skriver för att jag har väldigt svårt för att sluta och att jag fått som tips av min barnmorska att trappa ner istället för jag har mycket mer omkring mig som gör att jag känner att det är en tröst att röka. NI behöver inte kommentera att det är farligt och allt vad ni skriver för jag vet att det inte är bra alls och har skuldkänslor upp till halsen men vad ska jag göra då jag inte klarar av att sluta, kan inte göra så mycket. Ni behöver inte dömma mig bara för att jag röker nu när jag är gravid för ni vet ingenting om mitt liv eller varför jag fortsätter, så stäng igen mun eller så kan ni iaf stå för vem ni är och ta kontakt med mig istället. Så släpp det för jag har försökt minst 10 ggr nu under graviditeten att sluta men det går inte. Sen om jag slutar nu så kan det göra att barnet blir stressat och kommer ut tidigare och det är inte det bästa heller eller hur?! 

nej nu tänker jag inte snacka om det längre fick bara lov att förklara så ni behöver inte kommentera för jag vet att det är dåligt. 

7 Kommentarer
Sofie:

Bra tjejen, stå på dig! Ingen bestämmer över dig! Grattis till den lilla också, hoppas allt är bra och att allt går som det ska med den lilla :)



Kram



SKRIVET DEN: 2009-05-27 KL: 20:24:43
Inte irriterande:

http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Livsstilsfragor/Tobak/



SKRIVET DEN: 2009-06-02 KL: 01:37:23
Marjatta:

Rökning ökar riskerna för



Att fostret växer för dåligt

Missfall

Fosterdöd under graviditeten

För tidig förlossning

Moderkaksavlossning

Plötslig spädbarnsdöd.



Känns det värt det? Jag tycker så jävla synd om ditt barn, det är inte ens fött en men du har redan bevisat hur lite du bryr dig. DET GÅR VISST ATT SLUTA - OM MAN ÄLSKAR SITT BARN SÅ RÖKER MAN INTE!



SKRIVET DEN: 2009-06-02 KL: 09:12:17
sådetså:

Alla är bara avundsjuka för att de inte ska få tillökning, glädjs åt ditt barn och njut av graviditeten. Ta vara på livet som förstagångsmamma och se till att bry dig om de som bryr om dig.



du gör det du tycker känns bäst, och det är precis så det ska vara !



Stå på dig. KRAM



SKRIVET DEN: 2009-06-03 KL: 12:25:41
csjostrom.blogg.se:

bra att du står på dig tycker jag!



hur var det förr i tiden? inte fanns det massa varningar om att man inte skulle röka när man var gravid då? Så många som rökt och ändå fött underbara barn, så bry dig inte om irriterande anonyma!

Huvudsaken är ju den att du försökt iaf, du har trappat ner.. tycker det är starkt av dig, vet själv hur det är att försöka sluta, rökt i ungefär 3.5 år så det är inte alls lätt!



SKRIVET DEN: 2009-06-03 KL: 15:57:33
Håller med:

Håller med, stå på dig tjejen! Skit i ungen, du bestämmer över både dennes och din kropp (han är ju bara din hyresgäst!). Tycker det är mer ansvarsfullt att lyssna till sina vänner än några jävla läkare.



Fast, det där puckot som undrade hur man gjorde förut så kan ju någon upplysa den otroligt intelligenta personen att sedan man kom på att rökning inte är bra för fostret har dödlighet och annat tråkigt skit minskat enormt.





SKRIVET DEN: 2009-06-12 KL: 02:45:14
Nathalie:

sv till "håller med"

vart vill du komma någonstans, förstår inte riktigt vad du menar med din kommentar?



SKRIVET DEN: 2009-06-12 KL: 22:25:07 URL: http://ungmammanathalie.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: