allt från torsdag till imorgon
2009-05-02 / 22:25:03 / Graviditet

var ett tag sedan jag skrev nu, fick en kommentar av en tjej som frågade om jag skulle lägga ner bloggen och det ska jag inte utan har bara inte orkat skriva någonting, har umgåtts med min älskling. är med honom nu också sitter och kollar på det. Kände att jag måste bjuda på ett inlägg för det var så himla länge sen sist och så lång tid ska det inte ta hehe.

hm har ju varit ledig sen i torsdag och då var vi hos barnmorskan, allting var bra så det var ju skönt att höra! sen efter vi varit där så for vi upp till husum och grilla och älskling, hans bror daniel och daniels tjej satt och drack och vi spela kort. Senare mot kvällen så gick vi mot brasan och det  var trevligt där. Mattias fick sig en riktig överaskning den kvällen. Hans syster kom och hälsade på från göteborg, riktigt chockande faktiskt, men roligtroligt! Igår så tog vi det lungt, satt framför tv:n kollade självklart på singing bee haha! älskling låg ju bakis så gjorde inte så mycket och idag så har vi också tagit det lungt. Vaknade kl 4.00 imorse av att jag hade så jävla ont i tandköttet, tänkte inte så mycket mer på det utan låg kvar i sängen för att försöka somna om, men det gick fan inte, hade så jävla ont! så efter ett tag blev kl 05.30 tror jag och då pallade jag inte mer så jag gick ner och satt mig vid datorn. Efter ca 20 min så kom älskling ner och undrade vart jag tog vägen så jag tog en alvedon och en macka med oboy sen så gick vi upp för att se på film. Sötnosen höll sig vaken med mig, efter ca 10 min av filmen så släppte värken och jag somnade, riktigt skönt. Gjorde förjävla ont alltså. annars så gick vi på ica och köpte oss lite godis och dricka och självklart choklad haha!


Imorgon så ska vi vara i husum till 19.00 sen ska vi ta bussen in till stan och se på bio. Vi fick nämligen biobiljetter av mattias syster för att dom gick ut imorgon och hon skulle inte hinna använda dom så det var snällt av henne. Så det blir att se "män som hatar kvinnor" har velat se den länge nu för det sägs att det är väldigt bra så det blir upp till bevis imorgon.

Gick ju föresten in i vecka 29 i tisdag, lite sent men tänkte att ni skulle få lite info om det iaf.
har tyvärr ingen ny magbild eftersom jag är i husum och har ingen kamera med mig men
det får jag bju på senare.'

I vecka 29 är medelkroppslängden ungefär 39 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1400 gr. Huvudets omkrets är 27 cm.

Fett lagras under huden för att ge energi och sköta temperaturregleringen efter födelsen.

Nu är ögonen åter öppna och hinnan över linsen borta. Om barnet skulle födas nu kan ögonen skilja mellan ljus och mörker.
Ögonen får färg vid den här tiden men vilken färg barnet slutligen får vet man inte förrän några månader efter födelsen. Ögonlocken är nu öppna då barnet är vaken och slutna då det sover.


2 Kommentarer
Milly:

Män som hatar kvinnor är jättebra! Brukar såga svenska filmer på direkten, men det är verklgen bra!



SKRIVET DEN: 2009-05-03 KL: 10:05:37
Nathalie:

jo det brukar jag med, men det filmen var riktigt bra kan jag hålla med om!



SKRIVET DEN: 2009-05-04 KL: 19:10:43 URL: http://ungmammanathalie.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: