min dagbok - mina åsikter
2009-06-10 / 19:05:30 / Min vardag

jag har tråkigt, fast det finns inget som man kan hitta på heller så jag och älskling sitter vid varsin dator och nördar. Samtidigt som mina tankar bara flyger fram och tillbaka om att vi måste få en lägenhet, vi bara måste. Får vi inte det så vet vi inte hur vi ska göra eller jo på ett ungefär men allt blir så mycket krångligare då. För hos mig blir det väldigt tajt att bo, för jag har så litet rum och vi skulle bli galen att bo där, så skulle vi kunna bo i husum men det känns så fel för vi kommer inte kunna vara som en familj som det känns som jag har nämnt 20 tusen gånger. Men skulle det vara så att vi inte får en lägenhet så kommer vi förmodligen bo i husum, större plats för vi skulle bli galna att bo i ett sånt litet rum som jag har. Sen så tänker jag varför skulle vi inte få en lägenhet? Ingen av oss har något olagligt bakom oss förutom nått snatteri men vilken ungdom har inte testat på det då? väldigt många tror jag iaf. Sen så har vi det mesta för att kunna bo i eget förutom soffa och stekpannor/kastruller, eller det är ju lite mer också men det som är mest nödvändigt att ha då är det vad vi har kvar att fixa. Det enda vi skulle behöva lite hjälp med är att lägga upp en budget så vi vet hur mycket pengar vi kan lösa per månad. Det skulle vara så skönt att ha en lägenhet innan lillpyret kommer, ha allting klart och så att man själv känner att det är ens hem. För ska vi flytta in samtidigt som lillpyret har kommit så känns allt så stressande och nej allt skulle bli mycket bättre om vi fick en lägenhet innan. Hehe herregud vad jag pratar om denna lägenhet men efter fredag så har jag nog slutat med det för då har vi fått ett svar, eller då kanske jag sitter och klagar på att vi inte fick nån eller att dom tar så lång tid på sig att fixa en haha. Vill bara att allt ska hända nu så vi kan få andas lite, slippa tänka så mycket på vart vi ska ta "vägen någonstans".

Men annars idag har vi inte ett skit, vi har inprincip suttit i varsitt hörn och bara suttit vid datorn. har varit en anmällt slapp dag som bara inväntar att det ska bli imorgon sen att det ska bli fredag såklart. Gah kan verkligen inte sluta tänka på om vi får en lägenhet eller inte, hoppas hoppas hoppas hoppas!! Men just nu så kom johansson (mattias kompis) och mattias sitter och spelar gitar hero och han tittar på och jag sitter här och bloggar som aldrig förr, två st långa inlägg på en dag! Måste vara ett mirakel, hehe. Har bara känt mig för att skriva av lite. Har tänkt på det att bloggen är typ som en liten dagbok för mig, kan skriva av mig och skriva precis hur jag känner om jag känner för det. Känner mig bara så jävla sviken av alla så kallade kompisar som "lämnat" mig bara för att jag blev gravid och valde att behålla det, visst jag kan inte fara ut och supa och hålla på utan när lillpyret kommer så måste jag verkligen planera om jag ska ut och jag kommer inte dricka första gången förns i november då jag fyller 18. Men bara för att jag inte kan supa skallen av mig så betyder det inte att jag är förlamad och inte kan göra någonting annat. Men det verkar som om att kan man inte supa så ger det ju inget att höra av sig för det finns ju inget annat att göra på helgerna. Jag hoppas verkligen att ni tar åt er om ni känner er träffade för ni har verkligen svikit mig och jag kommer inte tolera att ni kommer när ungen har kommit ut och gullegulla och vilja träffas, visst kan jag träffa er men isf på stan eller någonting ifall jag ska dit men inte att ni ska komma hem till bara för att jag har fått en söt liten varelse. Nej det kommer jag inte tolera bara så ni vet det så jag hoppas ni läser här och tar åt er och verkligen inser att det kan såra. Jag gjorde mitt val att behålla det från att jag fick reda på att jag var gravid, det var ingen tvekan för mig och jag ångrar mig inte för fem öre. Sen visst om ni tycker jag gjorde ett dumt val så får ni tycka det men kom då inte senare. Usch känner mig emo nu men det är jävligt skönt att bara få skriva av sig lite för trots allt så är detta som min "dagbok", där jag kan få uttrycka mig själv utan att få massa påhopp, för att tycker inte ni om det jag skriver så behöver ni inte läsa, ingen som tvingar er. Själv så tycker jag bara det är roligt ifall folk tycker om att läsa min blogg, men jag skriver för min egen skull, för att jag vill så bryr jag mig inte om hur många besökare jag får eller om hur många kommentarer jag får utan jag tycker bara om att skriva av mig lite då och då. Och vissa tillfällen så kan det bli mycket som denna dag haha.

Men nu har jag fått släppa ut lite känslor och diverse så nu kanske jag kan försöka göra någonting nyttigt men vad?

2 Kommentarer
Evelina:

nu tkr jag att det är väldigt jobbigt att vänta på att ni ska få en lägenhet elr inte :p

jag hoppas så in i norden att ni får en så jag kan ta över ditt rum (a)

haha, nemen jag hoppas värkligen att ni får en lägenhet nu, du måste höra av dej så fort du vet om ni har fått en elr inte :D

men såklart att ni kommar att få en, det förtjänar ni ju värkligen :)

håller tummarna för dej sis<3



älskar deej och finns om du behöver mej<3(L)



SKRIVET DEN: 2009-06-11 KL: 14:28:59 URL: http://evestrandberg.blogg.se/
Irene:

Jag har följt din blogg och bilddagbok lite grann. Jag tycker det är intressant att läsa :) Men jag tycker det är taskigt det som dina sk kompisar gör! Vad spelar det för roll om du inte kan dricka alkohol eller roa dig som du kanske gjort tidigare? När jag läser det så känns det nästan som att de har använt dig som en suparkompis.

Då finns det garanterat mycket bättre människor att vara med än just de!



SKRIVET DEN: 2009-06-24 KL: 10:32:03 URL: http://irenebylund.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: