soc och drömmar
2009-06-08 / 19:13:45 / Min vardag

idag så var vi som sagt på soc möte, fick dock inte reda på om vi får en lägenhet eller inte utan det var som ett avslutande på utredningen. Så på onsdag så kommer vi få papper hem där det står om utredningen så vi får kolla igenom så att det inte står något fel eller att det blivit någon missuppfattning. Så om det står något fel eller så, så ska vi höra av oss till henne men annars om vi inte gör det så gör hon ett beslut om vi ska få en lägenhet eller inte. Vi får ett skrivligt svar på måndag fast det bästa är att vi får ringa på fredag och kolla svaret så nu är det bara att längta till fredag! Jag och mattias sitter och drömmer oss bort om dagarna om lägenhet och allt och det är inte det bästa det heller om man tänker efter för då om vi inte skulle få en så blir man jävligt besviken men jag tänker samtidigt varför skulle vi inte få en lägenhet? Vi har bland den bästa anledningen till att behöva ett eget boende. Jag menar vi kommer kunna vara en familj och ha egna regler och allt sådant och jag vet att vi kommer att klara av det, det ända vi skulle behöva hjälp med är att lägga upp en budget och få hjälp med räkningar men det är något man lär sig till slut ju. Men som det lät på henne så tycker jag att det lät som om vi skulle få en lägenhet. Men nu sitter jag och drömmer mig bort igen, men samtidigt kan jag inte sluta tänka på det!

Annars så idag så gick jag bort till lundviksparken med helle för vi skulle ha volleybollturnering där men eftersom jag inte kan vara med så satt jag bara och kolla på och det var inte det roligaste för det blåste också kallt så just nu är jag i husum och kommer inte fara till skolan imorgon för det vi har är att vi ska ha städning imorgon på förmiddagen sen på eftermiddagen ska vi ha brännbollsturnering så det känns så onödigt för mig att fara dit så jag skippar det och det tycker jag att jag förtjänar för jag har foglossningar och det är inte det skönaste kan jag ju vilja lova. Så imorgon så går jag in i en ny vecka dessutom och på torsdag ska vi till barnmorskan. Så torsdag och fredag är bra dagar eller torsdag iaf, fredag vet vi inte än men vi håller tummarna för ska jag vara egoistisk så tycker jag att vi förtjänar en lägenhet och det kan vi bevisa dom om vi får en, inte så lätt att bevisa att vi klarar ett eget boende om vi inte ens får chansen att visa det. usch nu drömmer jag mig bort igen haha! Fast det enda som vi har kommit fram till att det fattas är en soffa och stekpannor/kastruller så det är inte mycket alls! Det kan vi tacka Mattias syster för :D riktigt snällt av henne. Föresten tror jag inte jag har nämnt det men vi fick 2 stora kartonger fullt med grejor, allt från mattor till bestick! Mycket grejjor var det iaf och det var väldigt snällt av henne kan jag lova.

Sen funderar jag på att ta bort lösenordet från bloggen sen sätta dit det igen när bebisen har kommit.

nu ska jag dra och kolla på när mattias och hans kompisar spelar discgolf :D haha.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: