You can do it, you just have to show them that you can.
2009-12-30 / 23:00:09 / Min vardag

På juldagen så for vi på bio och såg "Luftslottet som sprängdes". Väldigt bra film, precis som dom andra två. Sen har vi varit på stan och jag har shoppat kläder, parfym och sånt. Hittade faktiskt ganska mycket på rean, brukar alltid ha oturen att antingen så är det för stort eller för litet osv. Men till min förvånad så hittade jag faktikst lite smått och gott. I måndags eller om det var igår så köpte även jag och Mattias ett varsitt gymkort så nu efter nyår smäller det. Ska för första gången i mitt liv sätta nyårslöften och det ska vara

1. Sluta röka (nu jävlar!)
2. Börja träna regelbundet, gymet 3-4 gånger i veckan och sedan promenera varje dag.
3. Äta nyttigt, sluta med allt godis och dricka (högst 1 gång varannan månad).
4. Gå ner ca 10 kg tills april/maj.

Och detta ska jag försöka klara, allt på en och samma gång, men vill man så klarar man det och det är precis vad jag vill. Ska fan ha fått bort min mage innan sommaren så det så! Så, så ser det ut.

Imorgon blir det till att fara till Ulf och fira nyår, kan ändå inte lämna bort Lucas eftersom han inte tar flaskan längre och det känns ändå skönt att vara nykter faktiskt. Mattias har dock köpt lite smått och gott så han ska dricka lite men vad gör det? Vi ska spela lite wii och sjunga och äta gott, kan nyår bli bättre? Nej det tyck jag inte, blir nog skit bra. Så istället för att ligga bakis dagen efter så är jag hur pigg som helst och haft roligt ändå.
Annars idag så klev vi upp vid 11, fikade frukost och sedan så for vi in till stan fram och tillbaka för att köpa mjölk, bröd och smör. Sen när vi kom hem så hade jag tvätttid (dock så la mattias i första tvätten för jag såg på one tree hill, hehe.) Men annars så fortsatte jag tvätta och sedan så städade jag lägenheten, dammsugning och allt. Gör jag någonting annat än att städa, diska och tvätta? Haha nej det känns inte som så iallafall. Men nu är det iallafall fräscht här hemma, det enda som fattas är att lägga ut mattorna och vika ihop tvätten men det göra jag imorgon istället, orkar inte nu.

Mattias håller just nu på att försöka få Lucas att ta nappflaskan, vilket inte låter att gå så bra, hehe. Men ja, jag önskar er alla ett gott nytt år och hoppas att ni får det väldigt roligt!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: