I have everything I wish for.
2009-12-20 / 15:25:02 / Lucas 0-6 månader

ojoj, vad jag har lagt bloggen på sidan den senaste tiden! Det är så att under dagen kan jag tänka "åh det där ska jag skriva osv". Men när jag väl sätter mig vid datorn och ska skriva ett inlägg så är det helt tomt i skallen! Vet inte alls vad jag ska skriva om.

Allafall, Lucas har utvecklas jätte mycket enligt mig! Han kan "prutta med munnen", han kan sitta själv (med lite stöd då), han blivit så himla stor! Snart så är det han första jul också och nu kan han sitta i sin stol också. Nog för att vi inte fått den ännu men innan jul så ska vi ha den, har jag bestämt hehe. (mammas kompis har lånat den för länge sen och hon har den fortfarande men hon skulle komma med den så fort som möjligt) Han ser så grymt stor ut när han sitter i den. Annars, vad har hänt annars? Hm, jadu inte så hemskt mycket egentligen. Vi har gjort klart allting som har med kärringen att göra, det enda vi väntar på nu är ett avslutande möte som säkert inte kommer bli av förns nästa år. Mattias jobbar just nu idag sin sista dag detta år sen så får jag och lucas honom för oss själva. ÄNTLIGEN! Jag planerar att fara ner till stockholm i början av februari (ifall helle tar körkortet, vilket inte kommer vara några problem för henne tror jag) så då ska vi åka ner. Mattias tvingar jag med, fast beror helt på om han jobbar eller inte. Jag ska ner iallafall, det har jag bestämt, skönt att komma bort från övik ett tag tycker jag. Självklart så följer Lucas med.

Endast 4 dagar kvar till julen och vi ska först vara hos mattias mamma och senare så far vi till min mormor och morfar och firar jul med dom resten av dagen. Jag ska dessutom eller jag vill fara ner till stan imorgon för att bara ta en fika, älskar att sitta och ta en fika såhär nära julen, tycker det blir mysigare på cafén då. Så hoppas Mattias går med på det, inte för att jag tror att han har nå problem med det?

Vad har hänt ihelgen då? Jo vi hade egentligen hela helgen planerad och hade någonting att göra, men i fredags då vi skulle till Mattias bror Anderas så blev det inställt för att det började bli så sent, sen igår skulle vi egentligen till Mattias mamma men hon mådde inge bra så det blev ingenting heller. Vi har helt enkelt bara varit hemma, skönt det med men ibland är det skönast att hitta på någonting istället för att bara ruttna bort typ. Aja det var min helg iallafall.

Jag har gett upp att börja gå ut och gå och äta rätt. Jag ska ha som nyårslöfte istället att börja äta nyttigt och börja träna regelbundet (för då får jag ju mitt gymkort med) så ska jag ha ett nyårslöfte att jag ska gå ner en viss summa, vet dock inte hur många kg än det har jag inte bestämt mig för, så ska jag sluta röka också. Har sagt det för många gånger förr. Det jag oroar mig för då är att jag alltid blir så sötsugen och ska gå runt och småäta då jag inte har ciggaretter men det ska gå bra, jag ska helt enkelt klara det. Har tänkt så här för att det omöjligt att hålla sig undan från godis och allt gott under jul och nyår, det går inte för mig, hehe. Så det är vad jag ska börja göra, och jag längtar! Få bort alla graviditets kilon som man la på sig, la ju på mig 20 kilo extra!! Har aldrig ens vägt över 60 kilo och sen helt plötsligt vägde jag över 70. Men nu väger jag 61 kilo sist jag vägde mig och jag vill gå ner till ca 50 kilo nånstans där. Det tycker jag låter rimligt. Då ska jag sluta med allt onyttigt och om jag vill unna mig med något gott får det inte vara mer än en gång i månaden.


Jaja nog om hur jag ska göra, nu kom min kära man hem och det betyder att han är ledig! Wohoo, äntligen säger jag. Från att ha honom hemma 24/7 till han inte kommer hem förns halv sju på kvällen ibland var det tillochmed till klockan 8 ungefär. Men nu, nu är han hemma dygnet runt igen and it feels good! Särskillt Lucas som blivit så mammakär nu också och då är det bra att Mattias är hemma igen.

Så nu ska jag göra någonting annat, har inte så mycket mer att skriva, men bjuder på lite bilder!
Ska bli bättre på att uppdatera, på återseende!


Mammas stora pojke.



Tycker inte ni att han ser han inte stor ut?

1 Kommentarer
natta:

vilken sötnos då



SKRIVET DEN: 2009-12-22 KL: 01:15:03 URL: http://natalies.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: