Bjuder på lite bilder faktiskt och lite små text eller nått.
2009-08-19 / 21:27:44 / Lucas 0-6 månader


Här var Lucas så gott som nyfödd, han är blå pga att han hade navelsträngen
två varv runt halsen precis som sin far hade då han föddes.


Här var när älsklingen låg på barnavdelningen pga att dom misstänkte
en infektion eftersom han hade svalt fostervatten som han hade bajsat i.


Nyblivna föräldrar och lyckligaste i världen!


Sliten var man och ville bara ifrån sjukhuset någongång!


Sådär blev det med klockan och ljusgrejjset vi köpte idag.


och sådär blev det med hyllorna.


Såhär ser det ut i hallen.


Sådär ser det ut i sovrummet (ursäkta att vi inte bäddat)


Och såhär ser det ut i köket (kom ihåg, vi är inte helt klart med städningen
och det i sovrummet och köket, hehe.)


och sist men inte minst.


jaha då har man nästan städat klart. Vi har inte dammsugit och skurat i köket och sovrummet och lite småplock kvar också men vi blev för lata och tänker göra det imorgon istället, vilket jag tycker vi förtjänar. Lucas har sovit hela tiden under tiden vi har städat, han har bara vaknat till för att vilja äta. Problemet är bara att han kanske inte sover inatt men vi får väl hoppas på det bästa, vi har ju iaf fått iordning på lägenheten till en viss del, ser ju inte ut som ett bombnedslag längre iaf, haha. Det är verkligen inte likt mig och mattias att låta det se ut som det gjorde men ibland får man väl vara lite lat antar jag, men nu får man försöka hålla det så fint som möjligt. En av anledningarna till att det blev så stökigt var ju för att när vi kom hem från nordmaling så hade vi så enormt mycket tvätt så mattias var i tvättstugan en hel fredag och tvättade sammanlagt 11 maskiner och dom flesta av dom maskinerna av kläder hamnade på golvet för att vi blev för lata helt enkelt, men så mycket tvätt har vi absolut inte planerat att ha igen, hehe.


Sen så har vi ju tagit hit mattias katt och det går faktiskt bra, förutom att hon har pissat ner lite handukar plus bilbarnstolen, haha. Men nu har vi vågat släppa ut henne också. När vi va på stan här om dagen så köpte vi ett halsband till henne eftersom det är lag på det för utekatter annars kan man få böta upp till 4000 kr och det har vi inte lust att bara slänga iväg, inte råd med det heller för den delen. Sen en till anledning till att vi skaffade halsband var ju för att kunna skriva dit namn och telefonnr ifall hon skulle springa bort, vilket inte visas nått tecken på för hon kommer så fort mattias går ut och ropar på henne så det känns skönt.

Imorgon har vi planer på att fara in till stan för att inhandla oss lite alvedon som vi har sagt 1000 grr att vi ska köpa och för att handla lite mjölk och kattmat bland annat sen hittar man säkert någonting annat roligt, hehe. Vi skulle ju få en "liten" summa av min morfar och det visade sig vara 5000 kr för honom som vi fick för att köpa viktiga saker, så man har ju en summa att röra sig på och köpa viktiga saker till lägenheten tex. Så kanske blir lite shopping för oss imorgon, vem vet. Sen ska vi också till bjästa imorgon för att hämta ett skötbord som vi ska få köpa av en kompis till mig för 100 kr, lätt värtne. Istället för att lägga ut 600 kr minst.

Föresten innan jag blev gravid så vägde jag 54,6 kilo och slutet av graviditeten så vägde jag 74,6 kilo och efter att vi fick komma hem från sjukhuset (en vecka efter att jag fött) så vägde jag mig och min moster och då vägde jag exakt 67 kilo
och igår när vi var hos min mormor & morfar så vägde jag exakt 60 kilo så att amma hjälper verkligen för jag har inte rört mig så mycket tycker jag, hehe.

Så nu bjuder jag på lite mera bilder som avslut på detta inlägg.


Här var första dagen då vi kom in på sjukhuset men blev hemskickade




här såg man hur CTG-kurvan kollade så att jag och bebis mådde bra.



såhär så jag ut då dom gjorde CTG-kurvan haha.


Lite sne min mage är då?!


Så fick man ta på sig den snygga, sexiga rocken!


Och såhär glad var man i den eller nått ^^


Sen klarade jag inte av nå mer och då hjälpte min bästa vän mig, haha.


Utslagen var man, men så går det när man suger i sig lustgasen som om
man var på väg att dö eller nått, haha.


Sen var det bara att ta lite till så att man kunde andas iaf, hehe.


Sen avslutar vi med denna hjälte som ligger utslagen på soffan och sover
än fast han sovit nästan hela dagen, hoppas han sover inatt annars vette
tusan vad vi gör, kommer inte orka stanna uppe hela natten sen gå på
stan och allt imorgon, så vi håller tummarna!


2 Kommentarer
Beffa:

Vad mysigt ni har det!! :)



SKRIVET DEN: 2009-08-20 KL: 05:52:30 URL: http://beffa.blogg.se/
ylwawiie:

grattis! sjukt söt var han =)



SKRIVET DEN: 2009-08-20 KL: 12:33:00 URL: http://smurfsnopp.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: