1 månad igår
2009-08-24 / 23:06:42 / Lucas 0-6 månader

så vad har hänt sedan jag skrev sist?
Jo det visade sig att vårat mysterium inte var ett ufo utan en mast, haha lite kul. Och på lördagen klev jag inte upp förns 15.30! Tänka sig, hade lite ångest att jag sovit så länge faktiskt, vaknade först klockan halv 10 och Lucas åt sen gick jag upp vid halv 11 en snabbis och sedan gick jag och la mig igen också somnade vi alla tre igen och vaknade vid halv 2 och då åt lucas igen sedan tog mattias in han till vardagsrummet och jag somnade om! Så på lördagen hände inte mycket kollade mest på tv. På söndagen så slappade vi bara tills jag fick idén att vi skulle fara och kolla på min systers fotbollsmatch så vi tog oss en promenad till högland och dom vann med 1-0! Dessutom så blev Lucas 1 månad igår också, ja sedan då vi kom hända inte speciellt mycket heller, svärmor kom förbi en sväng med vovven.

Idag så klev jag upp vid halv nio också tog vi bussen in till stan klockan 11.46 och skulle handla lite men jag blev sugen på att stanna kvar en stund så vi tog 15.20 bussen hem också hemma har vi städat lite och tvättat så nu är det inte lika mycket längre, men fortfarande lite tvätt kvar iaf.

Imorgon blir det så att vi måste ta 09.46 bussen in till stan för att Lucas ska vara på BVC klockan 10 och väga sig och så.


Ja, annars har det inte hänt mycket, är faktiskt så att jag och mattias ska dricka på fredag efter 10 månaders nykterhet för mig så min mamma kommer vara barnvakt åt Lucas. Ser verkligen fram emot fredag nu för det var ju som sagt ett tag sedan jag drack och ska bli skönt att få känna sig som en "vanlig" ungdom igen utan lite ansvar för en liten stund, så ja ge mig fredag.

5 Kommentarer
Beffa:

Hoppas ni får roligt! :) Förstår att det måtse va skönt att få släppa allt ansvar för en stund! :)

Kram!



SKRIVET DEN: 2009-08-25 KL: 00:01:43 URL: http://beffa.blogg.se/
evelina:

jag* ska vara barnvakt hörredu :D så nu får du känna dej lite orolig :D haha x) nejdå, jag bara skoja, jag ska använda hans som en leksak å leka :D haha x) nemen vi kommer sitta å mysepysa hela den kvällen då :D yey me :D<3



SKRIVET DEN: 2009-08-25 KL: 16:38:33 URL: http://evestrandberg.blogg.se/
Elisabeth:

Nu har jag ju ingen större koll på detta men hur blir det om du dricker? går det inte över i bröstmjölken? eller har du tänkt pumpa ut mjölk först för att mata Lucas med så att han inte får i sig de "skadliga" ämnena?:)



SKRIVET DEN: 2009-08-26 KL: 15:13:22
Nathalie:

Ja jag håller på att pumpa ut bröstmjölk åt honom så att mamma kan mata honom med det medans jag är ute och "röjjer" sen så dagen efter måste jag pumpa ut bröstmjölk minst två ggr innan han får äta därifrån beroende på hur mkt jag dricker. (:



SKRIVET DEN: 2009-08-26 KL: 17:01:29 URL: http://ungmammanathalie.blogg.se/
Elisabeth:

Okej! Sånt där är alltid roligt att veta speceillt eftersom alla läkare å forskare säger olika!:) Hoppas du får det trevligt! Även fast man är mamma så får man ju inte glömma bort att vara lite ung med så;:)



SKRIVET DEN: 2009-08-27 KL: 06:31:10



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: