90 dagar kvar!
2009-04-14 / 20:05:14 / Graviditet

endast 90 dagar kvar till BF!!! shit, tiden går enormt fort alltså, knappt så man hinner tänka haha. fast det känner inte som om det går nå fort alls men när man tänker efter så då märker man verkligen hur fort det går egentligen.

Har ju föresten inte skrivit på 3-4 dagar och det har varit pga att jag varit med mattias och umgåtts med honom och från och med igår så har det varit kanon väder! men i helgen gjorde vi inte mkt alls, tog det lungt och så. Igår så for vi och hälsade på min mormor och morfar så var vi där från 11.00-13.00 ungefär. sen från 13.00 till 15.30 så satt vi ute på våran baksida och solade och spelade yatzy typ, riktigt mysigt. Senare mot kvällen så blev jag så sötsugen så bestämde oss för att baka chokladbollar & sockerkaka tills vi insåg att vi inte hade nå ägg hemma till sockerkakan så vi tog oss en promenad till mammas jobb och hämtade två ägg sen bar det hemåt igen för att baka lite, gott blev det iaf. Håller dessutom på att baka en till sockerkaka nu för att den andra är redan slut, så går det när man har bröder haha. Sen tidigare idag så har vi varit och hälsat på Mattias mamma och sen ner mot stan för vi skulle till försäkringskassan men självklart så har dom bara öppet på måndagar och torsdagar så måste dit på torsdag för att fixa det med föräldrapenningen. Sen vid kl 15.00 så for vi upp på sjukhuset och hade ett informationsmöte om förlossningen och så dock så togs inte allt upp som skulle tas upp utan resten kommer nästa tisdag och den 8 maj ska vi på en visning på förlossningen, spännande spännande.


Föresten så ska jag följa med min mamma och min moster till stockholm den 28:e maj och hälsa på lite släkt och shoppa såklart! Blir roligt det, gruvar mig bara för bilresan hur den ska gå eftersom jag går på toa stup i kvarten haha men det ordnar sig alltid vettja. Annars så har jag inte så mycket mer nytt att berätta faktiskt, eller jo om det är någon som är intresserad så ska jag snacka med min mamma imorgon om hur jag ska göra med skolan, hon jobbar tyvärr idag och jourar tills imorgon så lättare att ta det imorgon istället för att sitta i telefon och snacka, har nog inte hon tid med heller eftersom hon ska jobba, hehe.

Nej men nu ska jag sätta mig och lyssna på musik och skriva en lista på vad som fattas till lillpyret, det är ju dock rätt mycket som fattas eftersom det ända vi har är en barnvagn, en späjlsäng och en badbalja.
men jag lovar att jag ska bli bättre på att skriva här varje dag men ibland har man helt enkelt annat för sig.

Nu höll jag på att glömma att jag går ju in i vecka 27 idag!
så här får ni lite information om denna vecka.

I vecka 27 är medelkroppslängden 36 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1000 gr. Huvudets omkrets är 26 cm.

Hårstråna på huvudet är fortfarande små, tunna och bleka utan pigmentering eller med mycket sparsam pigmentering. De är ofta bara någon millimeter långa.

Barnet kan öppna sina ögon och börjar bli känsligt för ljus. Vid en klinisk undersökning med amnioskop (ett rör som man via kvinnans slida för in genom livmoderhalsen upp till fosterhinnorna) ser man att barnet försöker skydda sina ögon från instrumentets ljuskälla genom att vända sig bort eller sätta sina händer för ögonen. Man ser också att hjärtfrekvensen ökar som tecken på stress när fostret utsätts för ljusstimuli.








4 Kommentarer
Milly:

Åh, vad roligt att skriva ihop en lista! Har en lista på min dator faktiskt. Synd bara att det lär ta ett tag innan man använder den..

Den är jättelång :P

Spännande med visning på förlossningen, det märks att det börjar närma sig :)



SKRIVET DEN: 2009-04-15 KL: 00:24:57
Tonårsliv by Leonora:

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?



SKRIVET DEN: 2009-04-15 KL: 00:27:27 URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Sanna:

Oj, missade din kommentar i min blogg. Bilbarnstolen är fortfarande till salu. Är du intresserad?



SKRIVET DEN: 2009-04-15 KL: 21:08:25 URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Evelina:

får inte jag följa med till stockholm :O:O

isofall är det oretvist!

haha, men jag har faktiskt velat fara dit nu, det var juh jätte länge sedan vi var där, och om jag inte får följa nu så kommer jag juh få vänta livet av mej, så nu tkr jag att jag också ska få följa med (a) :D<3



SKRIVET DEN: 2009-04-16 KL: 13:26:27 URL: http://evestrandberg.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: