SOMETHING IS HAPPENING
2010-01-09 / 00:36:23 / Min vardag

Igår (torsdags) så tog jag 16.20 bussen från husum och in till staden. Mattias skulle åka med sin bror så han tog vagnen för att sedan lämna en dator hemma hos oss och för att hämta träningskläder. När jag kom fram till stan så hade vi bestämt att mötas i örnparken (hade inge batteri på mobilen). När jag kom dit så var inte han där och det tyckte jag var lite konstigt eftersom det går mycket fortare att åka bil. Allafall stod där i ca 5 min men han kom inte. Så gick och ställde mig inne vid apoteket så jag hade lite koll mot örnparken så jag kunde se honom men blev så less i armarna av att hålla i Lucas så jag gick in på hemtex och låssades kolla på lite grejjor där medans jag höll utkik mot hemtex för att se om han kom. Men ingen syn av Mattias. Så eftersom jag inte hade nå batteri på mobilen (typiskt) så bad jag om att få låna telefonen på hemtex. Han var in på väg till stan NU! Hans brors bil hade slut på batteri och ville inte starta så det hade tagit sin tid innan kommit iväg, så jag bad han ringa helle (som skulle träna med oss) så hon kunde komma och göra mig sällskap. Jag blev upphämtad vid apoteket och vi for till friskis och svettis för att träna. Tränade i ca 1 timme och sedan fick vi skjuts hem av helles pappa.

Idag så började dagen med att vi hade möte på friskis och svettis för att få ett schema så vi vet vad vi kan göra, hur vi ska göra för att uppnå det vi vill och att vi gör det rätt. Så nu har vi ett schema vi ska följa i 6 veckor för att sedan byta och verkligen fokusera på vad vi vill. Nu är det bara lite för att bli van eftersom det var år och dar sedan jag ens rörde mig (typ) haha. Så det känns riktigt skönt. Allafall efter att vi tränat så följde vi Jessica på UH som skulle äta och sedan gick vi på hemköp för att handla. Efter det så mötte vi upp Mattias pappa för att vi hade glömt min internetdosa och Mattias kodbricka i Husum, sedan blev vi bjuden på fika av Mattias pappa. Efter att vi fikat så for vi hem lagade middag och sedan har jag suttit framför tv:n. Helle kom även förbi och gjorde oss sällskap.


Sedan har jag faktiskt gjort ett framsteg idag. Jag la Lucas i sängen för att somna själv, alltså skrika sig till sömn. Jag gillar det inte men det funkar ju som sagt inte att han är vaken tills att jag går och lägger mig, måste ju få ha lite egen tid med mig själv och även med Mattias. Men vet ni vad? Lucas somnade efter ca 45 min och sover fortfarande. Jag gick och la honom vid kvart i nio, han somnade vid halv tio. Riktigt stolt är jag faktiskt, det här är bra och jag hoppas på att det fortsätter såhär. Ska väl inte hoppas på allt för mycket då det här faktiskt kan ta tid. Kan inte förvänta mig att han ska "klara" det på en gång, men ett framsteg var det och det gillar vi.


Nej nu är klockan mycket och imorgon är det saker som ska göras och inte sova bort hela dagen. Ska även hem till min mormor som fyller år. På återseende.

2 Kommentarer
Mamma till Adam & Gravid:

Gu vilken härlig bild i mitten av headern när han har fingret på nappen :)



SKRIVET DEN: 2010-01-09 KL: 00:50:16 URL: http://mammatilladam.blogg.se/
Mamma till Adam & Gravid:

ja verkligen :)



SKRIVET DEN: 2010-01-09 KL: 12:26:26 URL: http://mammatilladam.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: