I THOUGT HE WAS KIDDING.
2010-01-16 / 17:19:14 / Min vardag

Igår så var jag på lex i 2 ½ timme ungefär. Vi kom dit vid halv tio och när vi kom dit så tog dom inte legg på oss. Sen så satt vi oss och kollade på då Carros kompis sjöng. Väldigt bra sjöng han faktiskt. Allafall ungefär en halvtimme innan jag skulle fara hem så kom en vakt fram till vårat bord och frågade.

Vakten - Kan jag få se på ditt legg?
Jag - eh, javisst.
Carro & Mattias - Vill du se mitt också eller?
Vakten - Ah, visst.

Han kollade på Mattias & Carros legg och gav sedan tillbaka dom. Sedan kollade han på mitt leg, kollade på mig, kollade på mitt legg, kollade på mig. Sen sa han:

Vakten - Vilket år går det här ut?
Jag - eh ja, 2012 tror jag?

Vakten fortsatte kolla på mig och sedan på mitt legg sedan på mig och sedan på mitt legg.

Vakten - Det här ser inte ut som dig.
Jag - jasså? eh, okej.
Vakten - Jag skulle vilja att en annan vakt kollar på detta.
Jag - Okej, ska jag följa med eller?
Vakten - ja.

När vi kommit en "bit" så stannade han och kollade på legget, kollade på mig och stod och pratade för sig själv "hm 2012, 2010 nu".

Jag - Ja, jag tog det där kortet i 8:an eller 9:an.
Vakten - okej, (kollade på legget) ah men vi går till någon annan vakt så får vi se vad han säger.
Jag - ah men så du vet kan man faktiskt förändras genom åren.

Vi kom fram till dom andra vakterna och jag ställde mig mot väggen då han hedde upp legget mot mig och frågade vakt nr 2 om det såg ut att vara jag. Vakten nr 2 tog legget och sa till sin kollega "Det enda du behöver göra är att kolla så att inte det är förfalskat, vilket det inte är". Så gav han mig legget och jag tacka och gick därifrån. Men hallå?! Något vad folket kolla på mig, haha. Aja lite kul, satt bara och vänta på att dom skulle säga att dom skojja men icke. Allafall strax efter det skulle jag fara hem (till mamma) så jag och Mattias gick ut och skulle röka men så såg jag att lilian redan hade kommit så gick och frågade henne om det gick bra att jag rökte innan vi for och det bra. På vägen tillbaka då jag skulle gå till Mattias och röka så råkade jag välta en marschall (stavning?) också hör man vakt nr 1 säga: Ja där har du ett bevis på att du tagit en öl eller cider för mycket. Jag säger såhär jag skulle hem till min son på snart 6 månader och du tror jag har druckit för mycket? pttts, ingen favorit vakt det där inte, hehe.

Allafall just nu sitter jag här och Lucas har just somnat. Ska väl snart börja med maten, mamma har farit på hockeyn så jag och min syster Evelina ska ta och göra lax och potatis. Lite senare kommer Mattias och vi ska spela lite yatzy som jag nyss blev spöad av Angelina i. Har inte gjort så mycket idag, har varit och hyrt film, nyaste ameican pie "american pie - the book of love" & "Van Wilder - freschman year". Typiska filmer jag ser, typisk tjejfilmer det är min smak det, hehe. Nog för att dom där inte riktigt är tjejfilmer så men aja.


Nej, ska nog ta och ropa på syster nu så vi kan börja med maten och sedan ska jag väl färga hennes hår. På återseende.

1 Kommentarer
Carro S:

Herregud vilken kväll :o och vilket retard vakt.



SKRIVET DEN: 2010-01-17 KL: 00:02:34 URL: http://carrosjolund.blogg.se/cdolcee/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: