I have to do it to make myself feel better.
2010-01-06 / 19:20:32 / Mina egna ord, mina känslor.

Här i husum är vi icke social med varandra. Jag sitter vid laptopen, Lucas ligger och sover brevid mig, Mattias sitter vid andra sidan av Lucas vid en annan dator och Daniel (Mattias bror) sitter vid en dator mittemot mig typ. Men det kan vara skönt det också, att bara slappa framför datorn och inte riktigt göra någonting, måste ju ta chansen då man kan. Det är svårt att hitta på någonting att göra utan att det ska kosta, allting kostar ju nu för tiden.


Jag ska ju däremot skärpa mig. Har fuskat nu och ätit lite godis och druckit dricka. Dessutom har jag rökt. Men för mig är det så jävla svårt att röka, jag vill verkligen men kan inte htita någon metod som kan få mig att sluta. Nikotintuggummin och dylikt går helt bort, tror inte på det. Sen dessutom är du ju fortfarande beroende? Du behöver ju fortfarande nikotinet. Jag tror heller inte att det sitter i nikotinet eller jo kanske till en viss del, men jag tror det mest sitter i vanan. Att du är van att röka efter att du har ätit, att du är van att röka precis då du vaknat osv. Men jag ska klara det. Jag vill ju verkligen sluta och jag vill verkligen få tillbaka min kropp som jag hade innan jag blev gravid. För just nu trivs jag absolut inte med min kropp. Men det är ju så också att man vill att det ska hända på en gång och det går ju inte. Vill inte direkt rasa i vikt för det mår kroppen inte bra ut av men samtidigt som att jag vill att det ska hända nu, nu, nu. Men jag har det svårt för mig att ta in nya vanor och har väldigt svårt för mig att ta tag i det, fast då jag väl gör det så går det hur bra som helst. Så det gäller bara att ta tag i det, att helt enkelt göra någonting åt det. Jag och Mattias är väldigt duktig på att stöka ner, så fort vi har städat så ser det nästan lika förjävligt ut dagen efter och det måste ändras på. För när Lucas börjar krypa kan vi inte ha massa grejjor på golvet osv. Samma sak med disken och tvätten, istället för att diska bort på en gång så väntar vi tills vi har det största berget någonsin också tar det minst en timme att diska bort och tvätten väntar vi nästan till att vi inte har några kläder kvar att ha på så måste man vara i tvättstugan hela dagen. Så det ska jag se till att ändra på. Jag ska sluta röka, jag bara ska göra det. Jag ska även träna varannan dag och gå ut och gå varenda dag. Det enda negativa att vara ute och gå nu är att man fryser häcken av sig, verkligen inte okej, hehe. Sen till slut ska jag äta rätt, har ju redan ett schema på det så ska renskriva det schemat och sedan göra någonting åt det.

Nog snackat om vad jag ska göra, kommer nog med ett till inlägg senare nu när jag kommer att sitta vid datorn hela dagen typ. På återseende.


1 Kommentarer
Carro S:

Jag har inte rökt på 2 veckor nu.

Och trodde inte heller på tuggummin.

Jag och Mattias slutade ju att röka samtidigt och han tog tuggummi, och det verkade gå så bra för han så jag testade dom själv och tack vare tuggumminen så har jag ännu inte rökt på 2 veckor och jag slutade även ta nikotintugumminen för typ en vecka sen :) Det finns många metoder, allt handlar om en stor vilja och att kunna stå emot. Jag och Matte låste in oss hemma ettpar dagar och köpte hem nikotin tuggummin/vanliga och halstabletter. Vi båda är rökfria nu :D så skönt. Du får finna en metod så slutar du med snart ska du se:)



SKRIVET DEN: 2010-01-17 KL: 00:07:28 URL: http://carrosjolund.blogg.se/cdolcee/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: